Oczywiście nasze kalendarze reklamowe dla firm (kalendarze trójdzielne, planszowe, plakatowe) powstają przy udziale klienta. Już na wstępnym etapie pracy nad kalendarzem to klient określa swoje oczekiwania i przedstawia sugestie związane z przyszłym projektem kalendarza. Rozpoczynamy pracę nad kalendarzem, czy innym materiałem reklamowym od ustalenia założeń i celów, jakie ma spełniać projekt graficzny. Na początek dyskutujemy wspólnie cele i założenia projektu kalendarza. Określamy podstawowe oczekiwania klienta dotyczące projektu kalendarza oraz zbieramy informacje takie jak: nazwa firmy i hasło reklamowe, profil i charakter działania firmy, preferencje kolorystyczne klienta.
Rozpoczynamy projektowanie kalendarza firmowego mając na uwadze wszystkie priorytety powstałe w wyniku rozmów z klientem. Po przeanalizowaniu branży i konkurencji przedstawiamy propozycje (projekt kalendarza reklamowego) klientowi i czekamy na kolejne uwagi. Będzie ich tym mniej, im więcej uwagi poświęciliśmy dyskusji na początku nad kalendarzem, dlatego tak ważna jest ta pierwsza faza rozmów o projekcie przyszłego kalendarza reklamowego.
Warto wspomnieć, że podczas pracy nad każdym projektem kalendarza korzystamy z wzorników kolorów. Wspólnie z klientem na ich podstawie staramy się dobrać odpowiednie barwy i odcienie, które mają występować w kalendarzu. Klient ma wgląd w realnie oddane kolory, które ze względu na różne typy monitorów, różne (często niedoskonałe) kalibracje monitorów mogą całkiem różnie się na nich wyświetlać. Dobór koloru bez wzorników może doprowadzić do sytuacji, że wybrany przez klienta kolor był nasycony na monitorze jego komputera, a po wydrukowaniu kalendarza okazał się mdły. Jednorazowy wybór kolorów do kalendarza reklamowego wg wzorników daje dużo większą powtarzalność kolorów w druku niż kolor wybrany na podstawie obrazu na monitorze.