Praca nad projektem graficznym kalendarza to złożony proces i należy podczas niej uwzględniać bardzo wiele elementów. Tworzenie projektu graficznego dla kalendarza reklamowego wymaga dokładnej analizy branży i konkurencji – nie tylko dlatego, iż każda branża posiada jakąś charakterystykę, w której ramach projekt musi sie utrzymać, ale także po to, aby projekt wyróżniał się na tle innych. Tworząc projekt graficzny (profesjonalne kalendarze reklamowe) dążymy do tego, by był on niekonwencjonalny, nowoczesny, a jednocześnie spójny z całościową identyfikacją wizualną firmy. Zwracamy szczególną uwagę na takie wartości jak czytelność i przejrzystość projektu kalendarza trójdzielnego, plakatowego, planszowego oraz właściwe podanie treści. Takie „drobiazgi” jak krój i wielkość czcionki, sposób potraktowania przestrzeni kalendarza, kolorystyka, dobór zdjęć to w istocie esencja dobrego projektu kalendarza reklamowego, na którą klient często nie zwraca uwagi, ale która sprawia, że chętniej korzysta z materiału reklamowego.
Jako specjaliści musimy podczas pracy projektowej nad kalendarzem zwracać uwagę na mnóstwo rzeczy, o których klient nie musi pamiętać. Dostosowanie wielkości i sposobu rozmieszczenia poszczególnych elementów projektu graficznego do ostatecznego rozmiaru oraz przeznaczenia materiału reklamowego musi być dokładnie przemyślane.
Jako ciekawostkę warto dodać, iż projektując kalendarz reklamowy, jak i inne formy graficzne nie wolno zapomnieć o złudzeniach optycznych. Musimy mieć na uwadze, że kalendarz firmowy zaprojektowany na ekranie monitora może wyglądać poprawnie, a powiększony i wydrukowany kalendarz, powodować złudzenia, w efekcie których pojawią się przed odbiorcą nieistniejące elementy i kolory.